reklama

Na lyžiach po prvýkrát - Trysil || Život v Nórsku

Trysil je najväčšie lyžiarske stredisko v Nórsku, ktoré tvorí 68 zjazdoviek a 31 vlekov. Moja prvá lyžiarska skúsenost' sa odohrala práve tam, pred pár dñami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Trysil
Trysil (zdroj: Simona)

Po poslednom článku ste si viacerí pýtali viac detailov zo života v Nórsku, iní ste mi písali, že tu nemám žiadne cestovatel'ské články (dávnejšie som ale písala o polárnej žiare a polárnej noci a nezaznamenala som takmer žiadne ohlasy)

Preto som sa rozhodla, že "zabijem" dve muchy jednou ranou. Ked'že počas Vel'konočných sviatkov sme mali v práci zatvorené, (čomu som do poslednej chvíle nechcela verit' :D), rozhodli sme sa s dobrou kamarátkou a zároveñ kolegyñou, že si urobíme menší výlet. Nechceli sme, samozrejme, minút' vel'a peñazí a obe nás lákalo lyžovanie ( ona je začiatočníčka a ja som sa nelyžovala nikdy ). Na poslednú chvíl'u sa naskytla príležitost' odíst' na pár dní do mestečka TRYSIL s tým, že skipass aj výbavu plus ubytovanie by sme mali zdarma (vd'aka jej známemu). Platili sme teda len za jedlo a cestu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Trysil
Trysil (zdroj: Simona)

Nemala som ani potuchy o tom, kam sme vlastne išli. Na lyžiach som pred tým stála raz, ani to ale nebolo na kopci (:D) a o lyžovaní teda nebolo ani chýru, ani slychu. Tešila som sa však nesmierne, chcela som z tohto pobytu vyt'ažit' čo najviac. V stredu sme ostali v práci dlhšie, doma som bola na druhý deñ okolo 2 ráno a vo štvrtok sme leteli prvým lietadlom do Osla (z Tromsø) a z Osla potom autobusom (cca) tri hodiny do mestečka Trysil.

Prvý fakt, ktorý sme si uvedomili bol teplotný skok. U nás na severe je vlastne ešte stále zima a tu l'udia chodili v krátkom rukáve. Po dlhej ceste a vd'aka tomu, že sme pred tým nespali, sme boli unavené a tak sme si povedali, že prvý deñ budeme iba oddychovat' a užívat' si slniečko. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Trysil
Trysil (zdroj: Simona)

Bývali sme u už spomínaného známeho kamarátky, ktorý sa zároveñ stal naším sprievodcom a mojím inštruktorom. No a čo som nespomenula je, že toto miesto je vychýrené párty miesto a to je možné si všimnút' ihned' po vstupe na svah. Ako som už písala vyššie, skipass, lyže, lyžiarky i helmu sme mali zdarma. Ja osobne som nikdy pred tým na svahu nebola, čiže neviem, kol'ko sa za to platí ani na Slovensku, nie to v Nórsku. 

Trysil
Trysil (zdroj: Simona)

Zo stránky skistar.com som ale vyzistila, že za dvojdenný skipass sa tu platí 920 NOK, vybavenie od 530 NOK no a za súkromný kurz by ste dali 1130 NOK. Celkovo to je 2 580 nórskych korún, teda minimálne 270 eur. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na svahu sme sa ocitlii po krátkej ceste autobusom a môj začiatok na lyžiach bol katastrofálny, a to nepreháñam. Bola som ako niekto, kto nevie plávat', no je hodený do vody. To ale na mña očividne platí na 100 percent. Nevedela som zastavit'. Nebála som sa, len som mala vel'ký rešpekt. Druhý pád bol dost' brutálny, spadla som vo vel'kej rýchlosti a lyžiarskou palicou som si trafila do čeluste. Po tomto páde prišiel kamarát, ktorý ma celý čas kontroloval, celý vystrašený mysliac si, že nebudem chciet' pokračovat'. Ale viete ako, my Slováci... :) Spadla som ihned' znova, no nezastavilo ma to a zrazu mi prišlo všetko jasné, začala som lyže ovládat', nie ako spočiatku, ked' LYŽE ovládali mña. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Trysil skiing centre
Trysil skiing centre (zdroj: Simona)

Extrémne ma to začalo bavit'. Lyžovanie, ale aj to, čo sa dialo medzi tým. Miesto bolo plné l'udí ( ja davy nemusím, ale tu mi to do určitej miery neprekážalo..) Videla som tu vel'ké množstvo opitých, dokonca až nadrogovaných mladých, ale i postarších občanov. Väčšinou to boli práve domáci. My sme si, samozrejme, nejaké drinky tiež zaobstarali, ale s mierou. Niekedy sme si našli opustené miesto na kopci, inokedy sme išli za hudbou. Stretla som mnohých nórov, ktorí nemali absolútne žiaden problém (aj ked' ich bolo viacero a ja som bola jediná "cudzinka") rozprávat' sa so mnou, ale i MEDZI SEBOU po anglicky. 

Jediná fotka ktorú mám, na ktorej je menší dav
Jediná fotka ktorú mám, na ktorej je menší dav (zdroj: Simona)

Hrali tu fajn živú hudbu, l'udia sa zabávali, my sme si hlavne užívali vynikajúce počasie počas celého pobytu. V sobotu som sa odvážila íst' na červenú zjazdovku ( čo bola pre mña výzva počas druhého dña ). Aj ked' ma bolelo (a stále bolí :D) celé telo, vynikajúco som sa odreagovala a aj spálila (áno, mala som so sebou SPF, nepomohlo to nám - upírkam z Tromsø,, haha) 

Na svahu sme strávili dva dni v kuse a som za to nesmierne vd'ačná! Momentálne som už naspät' v Tromsø, pripravená (možno teda psychicky, ale fyzicky nie tak celkom:P) na prácu. 

Trysil odporúčam všetkými desiatimi, viac asi skúseným lyžiarom, ale ako vidíte, aj začiatočníci budú mat' skvelé zážitky. Atmosféra bola neopísatel'ná :) Samozrejme, na druhej strane, ak by som si mala platit' za všetko tak, ako sa má, pravdepodobne by som ostala doma, no pre domácich a l'udí, ktorí tu žijú dlhšie, to také nákladné asi nebude. Okrem toho, ako som mala príležitost' vyskúšat' na vlastnej koži, vel'a vecí je tu možných "po známosti". 

Obrovská vd'aka patrí kamarátovi (na foto vyššie), ktorý mal so mnou trpezlivost', zabezpečil nám takmer úplne všetko a to s rešpektom! Ak by ste čo i len náhodou mali cestu do práve do mesta Trysil, treba ho kontaktovat', pozná tak všetkých a všetko :)

Trysil
Trysil (zdroj: Simona)

No a na záver už len otázka, ako to prebieha u nás? Ktorý SKI PARK je najlepší? Rada by som si totiž niekedy zalyžovala aj u nás!!!

Simona Kyselicová

Simona Kyselicová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  208x

Začiatky v cudzom prostredí nie sú vždy jednoduché.Už takmer 10 rokov putujem, ako sa vraví, "kade tade". (: Vd'aka životu v cudzích krajinách som sa naučila mnoho vecí - hlavne postavit' sa na vlastné nohy. Od Francúzska cez Cyprus, Anglicko, Holandsko, až som skončila v Nórsku. Kto vie, do kedy mi to ale vydrží :) Zoznam autorových rubrík:  NórskoOdskúšanéMyšlienky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu