reklama

Ako to vidím po štyroch mesiacoch || Život v Nórsku

Naposledy som písala článok mesiac pred Vianocami, kedy všetko bolo úplne inak. Od vtedy sa veci zmenili, bola som taktiež neustále zamestnaná a dlho som premýšl'ala, či sa vôbec ozvat', ale niekoho to možno bude zaujímat' :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Naposledy som bola v rozpakoch z toho, ako a či vôbec "prežijem" polárnu noc, ktorá trvala tri mesiace. Okrem toho som odišla z práce, pretože vlastník mával nemiestne poznámky, o čom som tiež písala dávnejšie. 

Celkovo, začiatok tu v Nórsku bol zložitý a to nie som žiadna princezná, začínala som od nuly už pár krát, vždy v inej krajine, takže som si myslela, že ma tu nič nezloží. Ale mýlila som sa.

Okrem toho, že som bola zúfalá z DVOCH neserióznych pracovných pozícii, ktoré som prijala, pretože ved' žit' som z niečoho musela ( z oboch miest som nevidela dodnes ani cent, len tak na margo..) , trápila som sa aj v osobnom živote, čomu neustála tma vôbec nepomáhala, ba naopak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Polárna žiara
Polárna žiara (zdroj: Simona)

Patrím k pozitívnym l'ud'om, ale obdobie od novembra do konca januára beriem ako najtemnejšie v živote. Nie len metaforicky :) Veru neraz som mala chut' sa zbalit' a vrátit' sa do Anglicka, ale nechcela som sa vzdat' len tak, bez väčšieho boja. Do novej práce som nastúpila koncom novembra a páčilo sa mi tam každým dñom viac a viac. Zamestnala som sa v jednej z najlepších reštaurácii v Tromsø, seriózna spoločnost', vel'mi slušné ohodnotenie (samozrejme, vd'aka skúsenostiam) a super tím l'udí. Práce som mala naozaj dost', ved' ani na Vianoce som nebola doma, plus top sezóna je práve v zime. Vel'mi rýchlo saFiskekompaniet stala mojím druhým domovom, a som nesmierne rada, že aj napriek všetkým pádom som to nevzdala, momentálne by som nemenila! Plus, konečne máme svetlo a to robí tak vel'a!! Konečne, aj napriek tomu, že chodievam spat' nad ránom, sa budím v normálnu rannú (pred-obedovú :D) hodinu, a nevyčerpaná! V období polárnej noci, kedy bola neustále tma som sa niekedy zobudila aj o 16:00 ( a nevyspatá!) pretože telo si myslelo, že je ešte noc.. potom som v noci nehohla spat' a zaspávala som nadránom okolo 6, či 7:00 a tak to šlo na 90 % nonstop po dobu dvoch mesiacov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

​Som naozaj vd'ačná Bohu, že mi dodal silu počas môjho temného obdobia. Nórsko, hlavne teda mestečko v ktorom žijem - Tromsø som si naozaj a úprimne zamilovala (aj ked' tá zima ma stále vie niekedy prekvapit' :D). Neplánujem, pretože vždy, ked' si urobím nejaký plán to aj tak dopadne úplne inak (ved' hej, raz už som si aj svadbu plánovala a hl'a :D) 

Som len naozaj rada, a chcem povedat', že nech sa nachádzate v akejkol'vek situácii, v ktorej neviete, ako d'alej,NEVZDÁVAJTE SA! Ja som sa takmer, a keby som vtedy videla o čo všetko by som prišla, o akú úžasnú skúsenost' a situácie, asi by som si teraz trieskala hlavu o stenu :) A veru nebolo to týždeñ, dokonca ani mesiac, čo som bola psychycky na dne (Preto, mimochodom, som ani nepridávala články..). Stálo ma to vel'a slzičiek a zapierania, odpúšt'ania či prehovárania SEBA SAMEJ, ale ostala som, a nemôžem byt' spokojnejšia :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A o pár dní sa chystám na kratučkú dovolenku na Slovensko ! 

Plus ako posledný obrázok pridávam fotku mña v "akcii" (haha) , je to fotka, ktorá vznikla v reštaurácii, v ktorej pracujem, ked' nás navštívil nemenovaný fotograf ( aby sme mali videá a fotky na sociálne siete atd'.) ... Tak zatial', priatelia ! :)

Fiskekompaniet
Fiskekompaniet (zdroj: Simona)
Simona Kyselicová

Simona Kyselicová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  208x

Začiatky v cudzom prostredí nie sú vždy jednoduché.Už takmer 10 rokov putujem, ako sa vraví, "kade tade". (: Vd'aka životu v cudzích krajinách som sa naučila mnoho vecí - hlavne postavit' sa na vlastné nohy. Od Francúzska cez Cyprus, Anglicko, Holandsko, až som skončila v Nórsku. Kto vie, do kedy mi to ale vydrží :) Zoznam autorových rubrík:  NórskoOdskúšanéMyšlienky

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu