reklama

Polárna noc || Život v tme

Zaspávam a je tma. Zobúdzam sa, ale svetlo nevidím. Žijem si tu ako taký upír, vravím si. Ved' slnko tak skoro neuvidím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Predpoved' na 27. november tu v meste Tromsø hovorí, že slnko vyjde o 11:17 a zapadne o 11:45. Posledný deñ, ktorý sa ešte môžeme tešit' zo "svetla". Potom ale nastane obdobie tmy. Toto obdobie bude trvat' niekol'ko mesiacov. 

Úprimne? Som skôr nočná sova ako ranné vtáča. Preferujem pracovat' večer a počas noci ako vstávat' zavčasu ráno. ( Čo mi teda, našt'astie i vychádza ) Aj včera som sa vybrala na prechádzku okolo 3:00 AM. Všetko je to predsa o zvyku. Počas posledných dní som slnečného svetla videla minimum. No od zajtra ho neuvidím vôbec. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám z toho žiadne negatívne pocity, ale predsa len... človek slnko potrebuje, no nie?. Dokáže nakopat' energiou a povedzme si pravdu, kol'kí z nás sú počas slnečného dña akísi....veselší..? Preto celkom neviem, čo mám čakat'. Je to predsa niečo, s čím som sa nikde inde nestretla. 

Nepredstavujte si ale, že od zajtra tu bude úplná "čierñava". Ako "tmavo" je a bude záleží od toho, ako d'aleko od polárneho kruhu sa nachádzate. Niekedy, aj ked' stále tmavá, sa môže objavit' tzv. "modrá hodina", ktorá krajinu sfarbí do krásnej modrej. Aj kvôli tejto špeciálnej "nočnej" atmosfére patrí toto obdobie k najobl'úbenejším práve u domácich. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dlžka polárnej noci závisí od toho, ako severne sa nachádzate (čím severnejšie, tým dlhšie). Tromsø patrí k najpopulárnejším mietam na návštevu počas polárnej noci spolu so Svaldbard či Lofoten ostrovmi. 

Na Severnom Póle začina obdobie polárnej noci už 25. septembra a končí 18. marca. U nás v Tromsø začína práve teraz, 27. novembra a bude trvat' do 15. januára (týmto pozdravujem moju sestru, ak to číta :*) 

Čo sa vlastne dá robit' počas polárnej noci?

Presne to isté, čo by ste robili normálne ( okrem opal'ovania sa, samozrejme :D ) Taktiež, je tu ešte väčšia pravdepodobnost' videnia polárnej žiary, ked'že je neustále tma. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tromsø
Tromsø (zdroj: simonakyselicova.blog.sme.sk)

Určite si mnohí z vás povedia niečo ako :"Tak by som nemohla\nemohol žit', ked' je tam stále iba tma" a podobne. Ak nie ste na také niečo zvyknutý, samozrejme, že vás to núti ostat' v posteli o niečo dlhšie, možno by to mohlo zapríčinit' aj o niečo horšiu náladu. Ale ja sa skôr obávam a t'ažšie sa mi javí predstava leta - kedy práve naopak - slnko nezapadá vôbec. 

Som naozaj zvedavá. Som zvedavá, aký "dopad" toto tmavé obdobie bude na mña mat', a či vôbec budem pocit'ovat' niečo nezvyčajné. Každopádne, bez nejakého toho vitamínu D sa asi nezaobídem :) 

ZBOHOM SVETLO, VITAJ TMA! ;) 

Simona Kyselicová

Simona Kyselicová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  208x

Začiatky v cudzom prostredí nie sú vždy jednoduché.Už takmer 10 rokov putujem, ako sa vraví, "kade tade". (: Vd'aka životu v cudzích krajinách som sa naučila mnoho vecí - hlavne postavit' sa na vlastné nohy. Od Francúzska cez Cyprus, Anglicko, Holandsko, až som skončila v Nórsku. Kto vie, do kedy mi to ale vydrží :) Zoznam autorových rubrík:  NórskoOdskúšanéMyšlienky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu