reklama

Tromsø || Život v Nórsku (sexuálne narážky na pracovisku)

Po niekol'kych dñoch v Tromsø som si našla zamestnanie v reštaurácii. Pracovalo sa mi tam dobre až na jednu vec - majitel' sa na mña od začiatku až príliš naviazal. Márne som si myslela, že sa to zlepší, práve naopak.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Na pohovore mi povedal, že budem robit' 3 alebo 4 dni do tyždña. Po prvom odpracovanom dni už to bolo inak: "Tak čo, chceš mat' jeden deñ vol'na, či dva?" No minimálne jeden!

Prehlasoval, že ma urobí jeho zástupkyñou a že reštauráciu budem mat' na starosti, ked' bude na dovolenke, alebo mat' vol'no. Doteraz tam bol totiž na všetko sám a dievčatá, ktoré niekedy prišli pomáhat' ako čašníčky boli nemožné, nemohol sa na ne spol'ahnút'. Mne ani raz nemusel íst' s ničím pomôct' a videl, že jednoducho viem, čo robím. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Od začiatku bol až privel'mi starostivý. Každé dve hodiny sa ma pýtal, či nie som hladná a volal ma "my Simona". To by bolo v poriadku. Ale jeho otázky sa mi teda vôbec nezdali vhodné. Priatel' mal nastúpit' ako kuchár, no mal aj iné ponuky, tak si nebol istý, ktorú zobrat'. 

V druhý pracovný deñ sa ma spýtal: "No čo, ako je to vlastne medzi tebou a G.? Ked' sa rozídete, odst'ahuješ sa od tial'to? Potrebujem to vediet', aby som vedel, ako dlho s tebou môžem rátat'."

Moja odpoved' sa mu ale nepáčila, pretože som povedala, že dokedy budem, neviem povedat', pretože vždy ked' som si aj myslela, že niekde zotrvám dlhšie, niečo sa stalo a bolo to úplne inak, ako som si predstavovala. || Na všetky miesta mám len a len dobré spomienky, len som sa vždy prest'ahovala do inej krajiny, nazbierat' nové skúsenosti:) || Povedala som mu, že som jednoducho prestala plánovat' a nedokážem mu povedat', ako dlho budem pre neho robit', ved' som len teraz začala a neviem, ako sa to celé bude vyvíjat'. On mi ale nedal pokoj a stále mi vravel, že musíme jeden druhému predsa pomôct' a že to musí vediet'. Ja som si stála za svojím a nedala som mu určitú odpoved'.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý deñ mal nejaké tie sexistické poznámky na mña, čo by som si možno nevšímala až tak vel'mi, ved' nebudem klamat', robila som na viacerých miestach všelikde vo svete a vždy sa našli kolegovia, ktorí hádzali komplimenty, možno niekedy tiež nie úplne vhodné, ale podotýkam, boli to kolegovia a nejaký čas ma tiež už poznali a vedeli, že také veci beriem s rezervou. Tento človek bol môj zamestnávatel' a nepoznal ma ani dva dni, ked' začal komentovat' moje telo a podobne. Ked' sa ma spýtal, aký je môj "sex life with G." uvedomila som si, že toto nie je v poriadku a povedala som, nech už sa ma také otázky viac nepýta. Taktiež si nonstop pozeral moje fotky na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snažila som sa nevšímat' si a nereagovat' na tieto veci počas d'alších dní, celkovo sa mi tam robilo naozaj vel'mi dobre, len som sa akosi necítila komfortne, ked' som s ním náhodou ostala sama. Bola som rada, že mi dal zmluvu a že si môžem vybavit' D-number. (Mimochodom, ponúkol sa, že to pôjde vybavit' so mnou a že ma tam zavezie, ale nečakal, že so sebou vezmem bodyguarda ;)

Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Vecou, ktorá sa mi nepáčila tiež bolo, že som musela byt' v pohotovosti 24|7. Nevedela som, kedy robím, vždy som sa pýtala, kedy mám príst' na druhý deñ. "Príd' tak ako včera, o druhej, ale tvoja prac. doba začína o tretej." 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola nedel'a a ja som chcela vediet' kedy budem mat vol'no počas budúceho týždña. "Zober si vol'no zajtra, len prídi na dve hodinky" povedal mi. "Tak to teda nemám vol'no v tom prípade" povedala som ja. "Ale máš, len pre istotu príd', máš svoj deñ pre seba ale príd', len na chvíl'ku!" Z tej chvíl'ky bol celý deñ.

"Tak teda, zajtra mám príst' alebo si môžem zobrat' deñ vol'na?" Povedal mi, že tak zajtra teda budem mat' OFF, ale mám sa zastavit'. Toto mi prišlo už vtipné. Vraj na kávu. Povedala som, že fajn, možno sa zastavím, ale v duchu som si vravela, že ani za NIČ. Už od rána mi vyvolával (dokonca pred otváracou dobou) a ja som proste nemala chut' to zdvihnút', mala som vybavovačky a chcela som mat', ako mi povedal, deñ pre seba. No to je t'ažké, ak vám niekto volá 55x za deñ. Som zvyknutá na to, že v reštaurácii sa niekedy stane, že je busy a šéf vám zavolá, ja s tým problém nemám. Ale on mi volal už ráno, kedy reštaurácia bola ešte zavretá, dobre som vedela, že ma tam proste chcel silou mocou dotiahnut'. Celý deñ som mu nezdvíhala.

Na druhý deñ sa ma spýtal, čo sa stalo. Povedala som mu, že mám svoj súkromný život, že som bola na výlete, ved' som mala vol'no. To sa ma hned' začal pýtat' s kým som bola na výlete a čo sa medzi nami stalo. NAOZAJ???

Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Sadli sme si, že sa porozprávame. Vraj vidí, že stále nad niečím premýšl'am ale nevie ma prečítat'. Vraj som ako magnet a že si ma obl'úbil, lebo tak pôsobím aj na zákazníkov. (haha) A mám zdvíhat' telefón, ked' mi volá. Ja som povedala, že je OK zavolat' v núdzi, ale ako vidím, tá "núdza" je uñho každý deñ. Chcem mat' rozpis a vediet', kedy mám vol'no, labo mám svoj život a prácu, nie IBA prácu, preto som vlastne do Nórska prišla. On si stále mlel svoje: "áno, ja to chápem, budeš mat' aj vol'no, ale musíš zdvíhat' a budeš tu nakoniec aj tak 7 dní do týždña."

Potom vyhlásil: "Vidím, že to medzi tebou a G. nie je na sto percent, tak mi povedz, ak nechceš aby tu robil. Mne záleží na tvojom názore najviac." No tak toto som už nepochopila vôbec. Ja nemiešam prácu a súkromie, okrem toho, robili sme spolu už aj pred tým a nikdy nevznikol ani najmenší problém. Nie, že sme neboli na sto percent, to on ho tam nechel mat', očividne. Povedala som, že pre mña je to to isté, či tam robí, či nie, ja si svoju prácu spravím tak či tak. "A ako je to teda medzi vami, povedz mi" nedal si pokoja. 

Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)

Oh, a zabudla som spomenút', že tento pán bol moslim. Ja absolútne nemám problém. S nikým. Ale predsa len bolo vidiet', že tá mentalita je iná. Naviazal sa na mña, vravel, že musí sa predsa o mña " postarat' ", v ten deñ akože "skúšal", aké svaly mám a neviem čo ešte. Ja si nemyslím, že by bol tento pán zlý človek ale uvedomila som si, že ked' v priebehu týždña sa ku mne správal takto, ako to asi bude o mesiac? 

Uvedomila som si, že mi to za tie peniaze (čo tiež nebola žiadna výhra :D) nestojí a radšej si nájdem normálne a decentné miesto, plus som ochorela, čo som brala ako znamenie :) 

Takže som momentálne tam, kde som bola aj na začiatku. Pozitívom ale je, že vyššie spomenutý pán mi aspoñ dal zmluvu a tým pádom som si stihla vybavit' D-number, na ktoré teraz čakám. Toto číslo je vel'mi dôležité, taktiež zamestnávatelia preferujú, ked' toto číslo ako potencionálny zamestnanec človek má. Práve preto mi v najväčšom hoteli v Tromsø povedali, že ma nemôžu zamestnat', ale ak si vybavím toto číslo, hñed' s ním mám príst'. Tak teda uvidíme...

Tromsø
Tromsø (zdroj: Simona)
Simona Kyselicová

Simona Kyselicová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  208x

Začiatky v cudzom prostredí nie sú vždy jednoduché.Už takmer 10 rokov putujem, ako sa vraví, "kade tade". (: Vd'aka životu v cudzích krajinách som sa naučila mnoho vecí - hlavne postavit' sa na vlastné nohy. Od Francúzska cez Cyprus, Anglicko, Holandsko, až som skončila v Nórsku. Kto vie, do kedy mi to ale vydrží :) Zoznam autorových rubrík:  NórskoOdskúšanéMyšlienky

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu