reklama

Kongsberg || Život v Nórsku

Priatel' odišiel do Nórska niekol'ko dní predo mnou a ja som ostala v Anglicku, mysliac si, že tam budem sama do konca mesiaca. Nerobilo mi to problém, pracovala som v reštaurácii a bola som obklopená super l'ud'mi. AVŠAK..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Kongsberg
Kongsberg (zdroj: Simona)

Po prvom dni mi priatel' zavolal, že všetko je v poriadku, a že prvá otázka zamestnávatel'a bola: "Kde máš priatel'ku?"

Aby ste chápali,naším snom bolo prest'ahovat' sa do Nórska, od kedy sme túto krajinu navštívili. Vtedy sme žili v Amsterdame a po Londýne sme mali vel'komiest po krk. Máme radi prírodu a vidina žit' v jednej z "najšt'astnejších" krajín sveta nás hnala vopred. Preto ked' sa naskytla príležitost', chopili sme sa jej. Respektíve, on sa jej chopil.

Začal pracovat' ako kuchár v meste Kongsberg. Ubytovanie bolo zadarmo a ako mi povedal, reštika bola fajn, tichá a čakalo sa len na to, kedy dôjdem aj ja. Všetko ale nie je zlato, čo sa blyští...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Anglicku som skončila s prácou a našla lacnú letenku do Osla. Dátum 11.10.2018. Kongsberg nie je d'aleko od Osla, čiže dopravit' sa tam nebol problém. Po príchode ma očarilo toto mestečko, všetko čistučké a najmä, krásna jesenná príroda.

Kongsberg, Norway
Kongsberg, Norway (zdroj: Simona)

Vel'kou výhodou bolo, že ubytovanie sme neplatili. Bývali sme priamo pod reštauráciou, mali sme tam prístup 24/7, mohli sme si varit' v kuchyni, zobrat' si, čo sme chceli, ale úprimne, jedinú vec, ktorú sme si z reštiky brali, bola káva. (Aj tá stála za nič len tak medzi nami...) Viem, že mnohí by toto zneužili, ale nám stačilo, že sme neplatili za ubytko. Bolo to síce, akoby ste bývali v pivnici, ale dalo sa na to zvyknút'. Môj prvý dník bol fajn, len som zvyknutá na niečo akčnejšie. Pred tým som robila v hoteloch a reštauráciách, ktoré boli extrémne busy a toto bolo niečo ako... dva stoly za večer. Plus robila tam jedna polka, čiže ja som bola taká "naviac" sila, keby náhodou. Priatel' ale robil obedy aj večere, tak som si povedala, že po tom, ako dostanem zmluvu, si nájdem niečo iné. A tu nastal problém č. 1.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kongsberg, Norway
Kongsberg, Norway (zdroj: Simona)

ZMLUVA

Majitel' mi sl'uboval zmluvu, ktorej som sa ale nedožila. Z vlastných skúseností viem, že je to tak na vel'mi vel'a miestach.. čo ma ale štvalo viac bolo, že som musela byt' v pohotovosti, aj ked' som nepracovala. Priatel' robil obedy sám, čiže ak sa náhodou niekto prišiel najest', rýchlo som sa prezliekla a robila čašníčku. OUKEJ. Viac som nerobila, ako robila a to ma zabíjalo. Po čase však majitel' začal upodozrievat' priatel'a (volajme ho G.), že si píše viac hodín, ako v skutočnosti má, že ich má príliš vel'a (80h za dva týždne, čo naozaj nie je vel'a, plus mal to aj v zmluve, takže toto jeho st'ažovanie sme ozaj nechápali...) a že si ho nebude môct' dovolit' vyplatit'. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kongsberg
Kongsberg (zdroj: Simona)

​Tak zadarmo ti nikto robit' nebude...Chceli sme od začiatku zakotvit' v meste Tromsø a toto bolo niečo ako znamenie :) Priatel' ešte v tú noc bookol letenky z Osla a viete čo?? Majitel' vôbec nebol prekvapený, ked' sme odišli. 

To bol len začiatok našej cesty na sever. Niekto tam hore skúša našu trpezlivost', pretože ani po príchode do Tromsø všetko nevyzeralo ružovo..a to ani zd'aleka:)

Kongsberg
Kongsberg (zdroj: Simona)
Simona Kyselicová

Simona Kyselicová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  208x

Začiatky v cudzom prostredí nie sú vždy jednoduché.Už takmer 10 rokov putujem, ako sa vraví, "kade tade". (: Vd'aka životu v cudzích krajinách som sa naučila mnoho vecí - hlavne postavit' sa na vlastné nohy. Od Francúzska cez Cyprus, Anglicko, Holandsko, až som skončila v Nórsku. Kto vie, do kedy mi to ale vydrží :) Zoznam autorových rubrík:  NórskoOdskúšanéMyšlienky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu